mandag den 26. oktober 2015

Spanskrør og varm æblebryg i Tivoli

Søndag aften var jeg i Tivoli med H og hendes kæreste, for at se deres op pyntning i forbindelse med Halloween, samt smage på nogle af alle de gode ting man kan få at spise i Tivoli.

Vi mødte derinde kl. 18, hvilket er er meget godt tidspunkt, da der ikke er helt så mange mennesker. Derudover kommer alle de fine lys også mere til deres ret, i mørket.

Et af formålene med at inviterer H og hendes kæreste med i Tivoli, var at de skulle være med når jeg smagte mine første spanskrør (Chrusso), som vi taler så meget om til spansk.
Jeg fik en potion med kanelsukker, softice og chokoladesovs, og det smagte dejligt. Var dog ikke til meget aftensmad bagefter, da de mætter godt.
Men det er sjovt endeligt at have prøvet dem, da der bliver talt så meget om dem, når vi har spansk undervisning.

Bagefter var vi hende og få et glas varm æblebyg, som er et varmt alternativ til gløgg og Glüvine. 
Det er en varm lidt syrlig æblecider, der var ufattelig godt oven på det sukker chok jeg lige havde fået af spanskrørene. 
Det kan bestemt anbefales, hvis man ikke er så meget til varm rødvin, eller man bare har lyst til noget varmt.

Det var som altid en fin op pyntning, hvor de havde kræset meget for detaljen.

Tivoli er nu stemningsfuld om aftenen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar