tirsdag den 27. oktober 2015

Myntesukker

Haven på landet er flittigt blevet brugt i efterårets madlavning, der også har medført at jeg har afprøvet mange nye opskrifter af.
En af de lidt sjovere ting jeg ha fået lavet, som jeg glæder mig meget til at bruge er myntesukker.
Kort og godt sukker tilsat frisk mynte.

Jeg er ikke helt så vild med myntes som så mange andre, med mindre vi snakker om perbermynte i kombination med chokolade og myntete. Jeg kan egentlig godt lide smagen, men får bare aldrig rigtig taget mig sammen til at bruge det.

Så da min mor kom med foreslagt om at lave myntesukker, hoppede jeg med på ideen. 
Det er jo temmelig nemt at lave og er findes masser af opskrifter på nettet, hvis man gerne vil følge en opskrift. Jeg skævede selv lidt det den fra Valdemarsro, som der virkede meget fin. 

Portionen er lavet lidt på gefyl og  med rørsukker istedet for almindelig hvidt sukker, så jeg valgt at skrue varmen ned på 50 grader, for ikke at branke sukkeret. 

Når det færdige myntesukker kommer ud af ovnen har det den fineste grønlige farve og smager skønt af mynte. 
Så det er bestemt noget jeg kan prøve igen, også selv om hele hytten duftede meget kraftigt af myte flere timer efter jeg var færdig i køkkenet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar