lørdag den 10. oktober 2015

En rigtig dukke skal da have tøj

For lidt tid siden viste jeg den dukke jeg har lavet til min venindes lille pige. Og det var egentlig meningen at jeg ville være stoppet med den, men.... en rigtig dukke skal da have tøj, så jeg fandt stofrester og symaskinen frem, og fik syet lidt forskelligt till den.

Det blev til disse kjoler, bluser og nederdele. den fik også en lille jakke, af resterne fra sofapuden. 
Herunder er vist et par af de forskellige sæt eller kombinationer man kan lave med tøjet.

En lille trøje til at trække over hovedet og en nederdel med elastik i livet.

Det blev også til en lille skjorte og jakke.

Blev en smugle nostalgisk med denne bluse, da jeg selv har haft en trøje i stoffet, som blev slidt op. Jeg var temmelig vild med striber engang.

Et par kjoler blev det også til...

der alle er åbne i ryggen og lukkes med tryklåse, så de er nemme at få af og på.

Jeg brugte ca. en weekend på at få lavet alt tøjet, samtidig med mine nye sofapuder. Så det var ikke fordi der ligger så meget arbejde i det. Det sværeste var lige at få udviklet et mønster som jeg kunne klippe tøjet efter. 

Nu må jeg bare vente at se om lille fisen bliver bare halvt så glad for gaven som hendes mor, men der går jo nok lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar