mandag den 5. oktober 2015

Efteråret og fødselsdagsfest

For mange mennesker betyder efteråret et skift i naturens farver, blade der falder af træerne, at man skal til at finde de varme tøj frem og at man nu kan side indendøre med levende lys i vindueskarmen og putte med den varme kakao under et tæppe.

Det gør det selvfølgelig også for mig, men det betyder først og fremmest massere af fødselsdags fejringer. Jeg kender virkelig mange skønne mennesker der fylder år i løbet af efteråret, og i weekenden var jeg inviteret til den første fødselsdags fest af mange, hvor vi fejede min veninde L.

Først stod dagen traditionen tro på boller, kagemand og varm kakao med flødeskum, hvilket altid er et stort hit hos mig. 
Derefter gik vi en tur og nød det fantastisk gode efterårsvejr, mens vi samlede appetit til aftensmaden. 

Med en god linse på kameraet blev afstanden mellem Roskilde og Svogerslev pludselig lidt kortere. 

Japanske lygter minder mig altid frygtelig meget om de hyggelige efterårs stunder, jeg som barn oplevede, hjemme hos min mormor. 
De indeholdt ofte hygge indendøre, med rigelige mængder varm kakao og flødeskum, serveret i små farvede chokolade kopper og dekorationer med Japanske lygter.

Efter gåturen fortsatte vi fejringen...

... med en god flæskesteg, brune kartofler, rødkål og hvad der ellers hører til en god flæskesteg. 
Uhm det var godt...

Desserten var for mit vedkommende et nyt bekendskab, men bestemt ikke sidste gang. 
Den bestod af et helt bagt æble, hvori der var lavet en lille udhulning til fyld af smør, kanel, brun farin og hakkede mandler.
Det smagte skønt med en lille potion is til. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar