mandag den 12. oktober 2015

Efterårsferie


Så blev det endelig efterår og dermed lidt tiltrængt efterårsferie for mit vedkommende. Jeg kan godt mærke at jeg kun har haft 14 dages sommerferie, og at det ikke var 14 sammenhængene dage. Men så er det dejligt med lidt ferie nu. 

Indtil videre har den budt på et par dage på landet med fødselsdags fejring, klargøring af haven til vinteren og hygge med min nevø. 

Søndag trossede jeg regnen og gik i haven for at plukke surbær ...

... og hyben. Det er ved at være sidst på sæsonen så det var med at få dem plukket inden fuglene tog dem alle.

Basilikumen blev også klippet godt ned. 

Var super glad for min regnjakke og gummistøvler, der gjorde det lidt sjovere at stå derude i regnen.

Lødagens høst kom mere eller mindre til at se således ud.

Og efter et par timer i køkkenet var der både surbær mamalade, hyben/æble marmelade og æble chutney med chili og peberrod. 

Der var også lige en stud ledig til at få strikket lidt på blusen, jeg efterhånden har været igang med i evigheder. Der kom jo lige et par andre strikke og hækleprojekter ind fra sidelinjen, som havde en deadline. 

Et lille græskar er sandelig også på vej, så det bliver spændende at se hvor stor det når at blive.

Mandag aften stod den på hjemmelavet pizza sammen med min nevø. Det smager nu meget godt med frisk basilikum fra haven. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar