tirsdag den 9. december 2014

Jule klippe-klister-hygge på landet

Der har været lidt tomt på blokken de sidste dage, da jeg de sidste par dage har været sengeliggende på grund af en værre omgang influenza. Men nu jeg er heldigvis ved at være på bene igen og klar til at fortælle om en hyggelig lørdag med jule klippe-klister-hygge på landet. 

Lørdag tog søs R og jeg som bekendt på landet for at hygge med hele familien. Søs L og børnene også på besøg og klar til den helt store Jule klippe-klister-hygge. 

Der blev flettet stjerner i flotte farver (strimlerne er fra Rema 1000)

Klippet julepynt i kraton...

... og bagt peberkager til den store guldmedalje. 

Og man er jo nødt til at prøvesmage, også selv om de endnu ikke er pyntet. 

I min familie er vi særligt glade for æbleskiver, som vi nærmest kun får op til jul. Og når man nu er igang med at bage, kan man jo lige så godt gøre det ordentligt, så min mor bager altid en ordentlig potion.
Panden har min mor engang fundet på et loppemarked, og vi har haft den lige så længe jeg kan huske. Den gør det jo lidt lettere at lave store potioner, nu man er igang.

Så nu er der ikke andet en bare at gå igang. Men måske der er behov for at panden kommer igang endnu engang inden jul, for vi kan virkelig godt lide æbleskiver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar