onsdag den 2. december 2015

Så blev det jul på Østerbro

Indrømmet, jeg er svagt glad for god gammeldags jul og alt hvad dertil hører. Så der er selvfølgelig også blevet jul på Østerbro, med julepynt og juledekorationer. Jeg er dog med årene blevet bedre til ikke at plastre hele mit værelse til med julepynt, som jeg gjorde som barn, hvor der var nisser på vær en plet og julesne på ruderne. 

Traditionen tro står juledekorationen igen i år på en opstilling af de fine juletræer fra Kähler blandet med mine fine hjorte. To ting der har præget min juleudsmykning minimum de sidst 4 år, så man begynder vist godt at kunne kalde det en tradition. 

For mig er julen stadig grøn, hvis og rød, og så med et lille tvist af de små fine dyr, som er en ide jeg har tyvstjålet fra min mormors juleudsmykning i en gammel fiske bowle. 
Og ja, det er min chili man kan se i baggrunden. Den ligner efterhånden et helt bonsaitræ og er lidt sølle at se på, men da den stadig giver chili, for den lov at blive stående lidt endnu. 

Man kan da ikke andet end at blive glad når man ser på sådan en lille fyr, der har sneget sig hen i vindueskarmen, sammen med juletræerne. 
For mig gør det ikke noget at julen også er lidt skæv, så man kommer til at trække på smilebåndet.
Og ja, der er også kommet et par enkle røde nisser op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar