lørdag den 19. december 2015

Ugen der gik...

Jeg ved ikke om man decideret kan sige at det er jule juletravlheden der har indhentet mig, men min uge har være spækket med gøremål og hyggelige indslag med familie og venner.

Søndag var jeg på hyggeligt venindebesøg i Køge, hvor der blev spist Luciabrød, drukket julete, snakket, lejet og grinet, det meste af eftermiddagen og aftenen.

Mandag var en af ugens eneste friaftner i denne uge, så her blev hæklet, lavet julekonfekt og spist risengrød, mens jeg fik planlagt resten af ugens mange gøremål. 

Onsdag havde jeg hyggeligt besøg af søs R og vores ene kusine J, til fællesspisning og mere strik/hækling. En begivenhed der er super hyggelig, og som vi har prøvet at gøre til en fast tradition af flere omgange, dog uden held. Men nu skal det være...

Torsdageftermiddag bød på en super god gløgg og hyggelig koncert med Nikolaj Nørlund i Den fri udstilling på Østerbro. En super hyggelig koncert, der blev givet i forbindelse med stedets årsafslutningen. 
Det var første gang jeg besøgte Den fri udstilling, som er et super hyggeligt sted.
Efterfølgende stod den på søsterhygge og indisk mad hjemme hos mig.


Fredag blev planerne en smugle ændret, så det der skule have været en juleafslutning med gløgg og æbleskiver med kollegaerne, blev istedet til en forkostaftale på Bankeråt. 
En super hyggelig cafe, jeg desværre ikke har besøgt det sidste lange stykke tid. Men den er bestemt et besøg være. Om ikke andet så for at se deres sjove og anderledes udsmykning. 
Jeg er specielt vild med denne herre.

Min lørdag er en af de slags hvor dagen ændrede sig til at blive noget helt andet end planlagt, men super hyggelig og samtidig med at man egentlig fik nået meget af det man skulle. 
Startede dagen aktivt (og tidligt) med af få pakket lidt gaver ind til barnedåben i morgen, læst på lidt spansk osv. derefter tog jeg ind til byen for at købe det sidste til søndagens barnedåb. 
Da jeg var på vej hjem, ændrede planerne sig fuldstændig, så istedet for at foresættet turen hjemad, vendte jeg snude mod Amager for at købe de sidste gaver sammen med søs R. Herefter fortsatte dagens spontane aftaler med et cafebesøg på Kalaset med to hyggelige tøser, nemlig min nuværende bofælle J og vores fælles tidligere bofælle A. Det var så dejligt at se A igen og hyggeligt at være samme alle tre. 
Fik den vildeste luxus kakao med flødeskum, marshmallows og hindbær. Den smagte vildt godt, men lå også meget tungt i maven. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar