søndag den 13. december 2015

Julelys og kjole med sving

Jeg er stor tilhænger af julen, men har af en eller anden grund været længe om at komme i julehumør. Men denne uge har budt på juleshopping, risengrød, Jule på slottet (ja, man kan stadig se den via DR arkiver, og den er stadig fantastisk :) ) og en masse hyggelige stunder sammen med familie og venner, som bestemt har hjulpet med at komme i den helt rigtige julestemning.

I torsdags gik søs R og jeg et smut i Tivoli efter at havde købt de første gaver, så jeg rigtig kunne komme i julestemning.

Jeg er vild med alle lysene, stemningen og de glade mennesker, der i Tivoli til juletid. Når man går der ind en hverdagsaften, er der en eller anden hyggelig ro over stemningen, da det ofte er folk der bare lige skal ind og nye stemningen efter arbejde og inden de skal hjem.

Man kan da ikke blive andet end glad af at den hyggelige stemning de skaber, år... efter år... efter år.
Og det er aldrig rigtig det samme. 
Hvis man er der inde en kold aften er det dejligt med et glas varm æblebryg. 

En anden ting der plejer at hjælpe lidt på stemningen, er at det er julefrokosttid og derved sæson for at lufte sine fine kjoler og høje hæle. 
I fredags var jeg til den anden julefrokost i rækken, hvor jeg havde denne fine blå kjole på. Og den viste sig at være et perfekt valg, med masser af sving i kjolen, til når man skulle danse rundt. 
Noget jeg egentlig aldrig rigtig har gjort ført, men de sidste par år, har jeg været vild med at danse. Så det blev der bestemt også gjort i fredags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar