onsdag den 23. december 2015

4. søndag i advent og barnedåb

I søndags var det 4. søndag i advent og derved begyndelsen på kirkens nye år, men det var samtidig også tid til at få døbt min gode venindes lille pige.
De havde været længe om at finde på det helt rigtige navn til den lille pige, så jeg vidste ikke hvad hun kom til at hede før jeg mødte dem ved kirken.... Der er jo også frygtelig mange navne at vælge imellem, men tror nu hende kælenavn vil hænge ved længe endnu, til trods det finde navn de har valgt til hende.
Bordet var pænt dækket, selskabet var hyggeligt og der lå sanghæfte klar, så alt var planlagt for at de skulle blive en god fest. Og det syntes jeg bestemt også det var. 

Forretten bestod af en virkelig god rejesalat med noget godt brød.
Jeg er vild med forretter... og desserter, så for min skyld kunne man generelt godt lave lidt støre potioner af det, og så bare droppe hovedretten. 

Hovedratten var nu også meget lækker og bestod af en buffet med lidt forskellige salater, and, kylling og lidt steg. Kan virkelig godt lide and, så jeg holdt mig vist mest til den når det galt kødet, og den var virkelig god.

Man skulle tro at de havde sammensat menuen til mig, for desserten var god gammeldag citronfromage i en lidt mere moderne servering. Uhm, jeg er vild med citronfromage, og fik det stortset altid anden juledag da min farmor levede. 

Gave bordet var fyldt med mange fine gaver...

Jeg havde købt de samlede eventyr om Perter Kanin, som jeg selv var så glad for som barn. Syntes det er nogle helt fantastiske små fortællinger...

... Og derudover havde jeg også lavet en halskæde til hende, med motivet fra eventyret Prinsessen på Ærten...

... Og sidst men ikke mindst blev det til et fødselsdags-tog og et par hæklede rangler. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar