torsdag den 30. juni 2016

Fødselsdag i kolonihaven


For en lille uges tid siden var jeg til A´s fødselsdag i kolonihaven. Det var en super hyggelig dag med forholdsvist godt vejr (undtagen om aftenen), med en masse god mad.

Vi startede festmåltiden med hjemmelavede glutenfri træstammer. 

De smagte helt fantastisk, og det gjorde ikke noget at de var ved at smelte lidt i solen, for så var der ingen der opdage at man spiste den lidt hurtigt. De var virkelig gode.

Næste "ret" i festmiddagen var en superlækker glutenfri rabarber muffen. Det kan være svært at overgå en velavet træstamme, men for mit vedkommende må jeg indrømme at det lykkedes for denne lækre kage. Jeg kan virkelig godt lide når de er lidt syrlige, selv om jeg nu også godt kan lide chokolade. 

Og nej, det stoppede ikke der.... Herefter stod den på glutenfri lagkage med lemon curd og jordbær., der også var virkelig lækker. 

Herefter stod den på en lille pause med et glas koldt rose, mens vi slog mave og forbredte næste omgang af festmiddagen...

... Den stod på grillet kylling med nye kartofler og mormor salat. En rigtig klassiker, der bare altid smager godt.
For rigtig at udnytte grillen blev der også plads til en lille hotdog inden vi gik over til desserten. 

Hjemmelavede marange med is, jordbær og flødeskum. Jeg kan ikke rigtig huske at jeg har fået det på den måde før, men det er nok ikke sidste gang, for det smagte fantastisk. 
Havde til sidst fået så meget mad, at jeg ikke havde behøvet at tage bilen, for kunne bestemt trille hjem, da festen nåede sin afslutning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar