søndag den 12. juni 2016

Loppemarked på Refshaleøen og Hanegal hotdog

I går formiddags mødtes jeg med søs R på Refshaleøen hvor vi skulle til Det Kongelige Teaters loppemarkedet. Det var et af de mindre loppemarkeder, hvisket dels kan skyldes at vi kom på andendagen. Men jeg syntes nu det var meget sjovt at få en fornemmelse af hvad de sælder ud af, til hvis man en anden gang skulle få lyst til at prøve det.


Efter loppemarkedet besluttede vi at bevæge os langsomt ned mod Christianshavn og kanalen i håbet om at finde kanalbussen, da vi skulle ind til byen for at finde på et par fødselsdagsgaver.

En af de ting jeg blandt andet godt kan lide ved henholdsvis Refshaleøen er, at det er et gammelt industriområde, med en masse game lager- og produktions haller. Der er noget fascinerende ved de store haller og den lidt mindre velplejede natur som der tiltaler mig. 
På vores vej mod Christianshavn, kom vi blandt andet forbi denne fætter, der på mange områder virkede lidt komisk. 

Det var en hyggelig gåtur, hvor vi fulgte kanalen det meste af vejen. 
På mange måder minder dette billede mig om noget af den landsbyidyl jeg husker fra havnen i Præstø, hvor vi har benytte megen tid gennem årene.

På vores tur fik vi også udkig til Amagerforbrandingen og den nye skibakke. 
Det var en hyggelig tur og vejret var godt, så vi endte med at gå hele vejen ind til byen.

Da alle gaverne var i hus, var det blevet tid til frokost. 
Det blev til et besøg i pølsevognen, som jeg længe har ønsket mig at prøve, da der nemlig er tale om en gangske særlig pølsevogn. Nemlig Hanegal´s økologiske pølsevogn.
Jeg har hørt ufattelig meget om den og den har vundet mange forskellige priser, så man måtte jo prøve den på et tidspunkt, og det blev så i går.

Det blev til en hotdog med unghane pølse med persille og havtorn. 
Den var virkelig god, og sjovt som man finder ud af hvor godt en rigtig hotdog smager. Tror godt jeg kunne gå hen og blive lidt forfalden til det, det er i hvert faldet ikke sidste gang jeg har det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar