onsdag den 22. juni 2016

Selvforsynende med by-haver og by-høns

For lidt siden var jeg på et hyggeligt besøg hos A, min tidligere bofælle. Allerede da vi boede sammen kom hendes grønne fingre til udtryk, og hun forspirede tomater og chililer i vindeskarmen.
Nu har hun fået mere plads i form af flere stor altan og mere plads, der bugner af tomat-, chili og agurke planter. Derudover fik hun sidste år en lille by-have til kartofler, løg, salat med mere. 
Seneste skud på hendes selvforsynende tiltag midt i København, er by-høns.

Sammen med nogle af de øvrige lejligheder i deres boligkomplekset, har hun fået ansvaret for en håndfuld by-høns, midt i København.

Jeg varbåde med ned og fodre dem til aften, hente æg og efterfølgende lukke dem ind for natten. 
De er simpelthen så flotte, søde og sjove... Men også lidt store, når man er omringet af dem.

De har en stor indhegning og bliver passet fint. Tror næsten de har det bedre end høns på landet, så godt som de bliver passet og plejet. 
Selv om jeg både syntes det er lidt spændende og sjovt, er det nu også lidt mærkeligt at have "landbrugsdyr" midt inde i en storby som København. Skal lige vende mig lidt til tanken, men kan sagtens se at det er dejligt med frisklaget æg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar