søndag den 17. april 2016

Kagebord på Nimb

I går var jeg i Tivoli med en tidligere kollega, som jeg efterhånden mødes en hel del med.

Vi mødt lige et par hvide påfugle mens vi prøvede at finde den rigtige indgang til Nimb, hvilket ikke var helt let, da hver afdeling har deres eget tema og deres egen indgang.

Vi har begge en sød tand, så vi har længe talt om alle de gode steder hvor man kan få kager rundt om i København. Men vi har ikke rigtig fået gjort noget ved snakken før i går, hvor vi var til kagebord på Nimb terrasse i Tivoli.

Det var så vildt overdådigt et bord fyldt med alverdens kager, der alle var pyntet helt perfekt. 
Første runde bød på en  tallerkenen med ca. 7 slags kager. 
En chokoladekage med noget lime frosting, en hvid chokolade og passionsfrugt kage, en chokolademousse kage, en lille firkantet citruskage af en art (tror jeg det var), en muffin med noget bær, en anden musserende kage med krymmel bund og sidst men ikke mindst en varm plum kage af en art, bagt i små  jernskåle med masser af bære og en vanille Cream af en art...

Anden runde bød på en tallerken med:
En hindbærmousse kage med chokolade Cream og krymmel bund, en Macarone med karamel (der smeltede på tungen), en Canelé, en solbærmousse kage med chokoladebund, en citrusmousse kage af en art med chokoladebund, chokolade småkage, en rabarber tærte, en kage jeg ikke kan huske og mere af den varme plum kage. 

Det var virklig helt fantastisk. Og når ja, man får jo serveret Te, kaffe eller chokolade til... Og selvfølgelig også et glas champagne. 
Ved tredje rundte var jeg ved at være done, så det blev til en lille tærte med citrus marrange, et stykke hvid chokolade med lakrids og hindbær og så lidt frisk frugt. Så var jeg helt færdig.
Manglede at smage deres marrange, scons og et par andre ting. 

Det kan altså virkelig anbefales, hvis man har en sød tand, eller bare vil prøve en masse gode kager.

Bagefter gik vi en lille tur rundt i Tivoli, inden jeg måtte hjem og ligge lidt på sofaen i noget der ikke strammede på maven. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar