søndag den 10. april 2016

En anderledes fredagsøl

Indrømmet... Jeg er ikke den store øldrikker. Jeg kan faktisk ikke lide øl. 
Syntes dog til tider det ville være meget praktisk at man kunne drikke en enkelt øl, uden at få et helt forvrænget udtryk i ansigtet og en virkelig dårlig eftersmag. 


Det er da bare lidt sjovere at kunne være med på en enkelt, frem for altid at skulle drikke sodavand, få mikset en drink eller bestille et glas vin. Der er bare nogle situationer hvor en drink eller et glas vin kommer til at virke lidt forkert, som fx. påske eller julefrokoster, osv. hvor det bare ville være mere praktisk med en øl.


En af de forgangne fredage var jeg ude med mine kollegaer og få en enkelt øl (eller to) efter arbejde.
Det blev først til en Ginger Ale uden nogle form for procenter, men de har bare nogle virkelig gode, og jeg kan så godt lide ingefær. 
Men det smarte ved at gå på ølbar, er at man ofte kan få lov til at prøvesmage lidt forskellige øl, inden man køber et glas. Noget andet smart er ofte at bartenderne ved en hel masse om øl, og derfor kan komme med nogle lidt anderledes alternativer som man ikke selv ville have kastet sig ud i. 

Som fx. denne Bourgogne øl, der smagler lidt af Balsamico og derved tager den eftersmag jeg ikke kan lide ved øl. Den er lidt tung, så det er fint med et lille glas. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar