tirsdag den 24. juni 2014

Svanemølle havnen og Döner kebab

 



I eftermiddags kom min søde veninde H på besøg, for at gå en lille tur inden hun skulle på nattenvagt. Det blev til en længere tur ned forbi Svanemøllen havnen og strand. Det hele mindede lidt om efterår med blæsevejr, faretruende skyer og skummenede hav, men det holdt heldigvis tørt.
Jeg er helt vil med både både, havnemiljø og ikke mindst havet, så det var en skøn tur.


Bagefter gik vi op af Strandvænget for at komme en anden vej hjem, og her gik vi langs et byggeplads hegn med hyggelige bemalinger. Jeg syntes det er enormt hyggeligt at man er begyndt at bruge energi på at udsmykke de ellers så kedelige byggepladshegn, så de kan skabe lidt glæde mens de står der.


På vej hjem var vi nødt til at gøre et hold og tage aftensmaden med hjem, da vi pludselig fandt en pølsevogns lignende kebab bar, som skiltede med at være den første og eneste Berliner Döner i Danmark.


Det er kun lidt over en måned siden jeg fik min aller første Döner kebab, og dengang var det i Berlin, så det var et dejligt aftensmåltid, som mindede mig om en super hyggelig forårs tur med søs R. Dengang blev jeg helt vildt med Berlin, så nu begynder Østerbro at smage lidt af Berlin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar