tirsdag den 10. juni 2014

Pinse ferien og hjemmelavet is


Det meste af min Pinseferie er benyttet hjemme på sofaen, med at pleje en voldsom hosten og stoppet, rød næse. Så det er ikke meget jeg fik set til det gode vejr....


Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget, så jeg blev færdig med den lille gule bluse jeg købte garn til for en måneds tid siden. Det viste sig at farven blev meget god, selv om jeg egentlig havde drømt en mere sommergul.
Derudover er der blevet hæklet en hel del på evigheds projektet.



Efter arbejde lavede jeg verdens nemmeste jordbær-banan-is, som bare består af blendet frossen frugt. Et dejligt sundt alternativt til en is-elsker.
Det meste af isen røg i fryseren og en lille del af den blev til en lækker milkshake, da jeg må indrømme at jeg allerede har få en is i dag.
Men det er dejligt at have til dårlige tider eller når man bare bliver lægger sulten som i dag.


Som om det ikke var nok, fik jeg lige lyst til en lille desset efter aftensmaden, og fandt lige et par klatkager frem af fryseren.
Jeg er helt tosset med klatkager og bliver hver gang jeg spiser dem, mindet om min farmor som tit lavede klatkager til os, da vi var små.
Der var intet bedre end når min far kom hjem fra arbejde, med den aflange ovale Tupperware bøtte i de brune farver, så vidste vi at farmor havde lavet klatkager til os.
Farmors klatkager blev lavet på risengrød, men jeg er begyndt at eksperimenterer lidt mere. Disse er lavet på en rest af brune ris og er fine i både smag og konsistens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar