mandag den 23. juni 2014

Sankt Hans i Tivoli


Eftermiddag har stået på bagning af endnu et brød, så der er lidt til de næste par dage. Jeg har fundet en super nem opskrift som passer perfekt til mig og min mave, som ikke er så glad for gær.
Denne opskrift består af: 400 g blandet mel, 1 tsk salt, 1 tsk bagepulver, ½ l surmælksprodukt og 0,5 dl sirup efter eget valg. Det hele blandet hurtigt sammen, hældes i formen og sættes straks ind i ovnen og bages i 1 time ved 150 grader. Brødet skal ikke hæve, hvilket gør det hurtigt og nemt.
Jeg kan godt lide at brødet smagte af noget, så der kommer altid nøder og evt. lidt tørret frugt i.


Og derudover lavede jeg en lægger svampe risotto med squash til aftensmad, inden jeg skulle ud af døren igen.



Turen gik til Tivoli for at fejre Sankt Hans med søs R. Og nu var der, skulle vi da også lige have en lille i fra den hyggelige isbod der sælger Svaneke-Is. I dag blev det til en kugle med hvid chokolade og en med æble og kanel. begge smagte vildt godt og er helt sikkert nogle jeg skal prøve igen.



Der var lige som os en hel masse andre mennesker som havde besluttet at se Sankt Hans bål i Tivoli, så det eneste sted vi kunne se bålet, var bag en hængepil. Men det var nu en meget hyggelig oplevelse alligevel, om end lidt kold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar