torsdag den 30. juli 2015

Årets første høst

Jeg har som sagt en lille urtehave i min vindueskarm på 3 sal, som jeg er temmelig stolt af. Der bliver både plejet og passet en tomat og en chiliplante. Og nu er årets første høst er ved at være i hus for både chiliplante og tomat.

For godt en uge siden høstede jeg de første to chilier fra min plante. To store flotte chilier, der allerede er brugt i madlavningen. De var knap så stærke som forventet, men hjemmedyrket mad smager nu bare bedre end alt andet.

Og inden for de sidste par dage er det begyndet at gå hurtigt for min tomat, der bliver mere og mere rød for hver dag. så jeg regner med at kunne høste den i denne uge, hvis ikke først i næste uge.

Det er jo ikke fordi det er den store høst jeg får, da det ikke umiddelbart ser ud til at der kommer hverken flere tomater eller chilier på mine planter, men begge vokser i bedste velgående. Så hvem ved hvordan det ser ud om en måneds tid. 
Om alle omstændigheder er jeg bare glad for den lille høst jeg har fået. det har bestemt givet blod på tanden til at gentage successen til næste år. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar