tirsdag den 3. maj 2016

En weekend med kirsebærtræs fest og plantemarkedet

Min weekend har stået på masser af hygge med veninderne, en japansk kirsebærtræs fejring (Copenhagen Sakura Festival) på Langlinje og plantemarked i Kødbyen kombineret med cafe hygge, madmarked og masse af sol på næsen. 

Lørdag var jeg til japansk fejring af kirsebærtræs blomsterne på Langlinje med min barndomsveninde H, hendes kæreste og en ven. 

Det var super smukt med alle de flotte blomster på træerne. 
Det viste sig ikke at være så stor en hyldest til kirsebærtræerne som jeg havde forventet, men mere en opvisning af hvad de forskellige japanske klubber i danmark kan tilbyde af forskellige musik, sport, manga kultur mm. 
Men det var en meget hyggelig eftermiddag, hvor man fik lidt indblik i hvordan den japanske kultur er i danmark og hvor mange forskellige gerne der er.

Det eneste lille hage ved eftermiddagens udflugt, var at det var sindsygt kold og overskyet, det meste af dagen. Vi var pakket ind, men var nødt til at drikke noget te for at holde varmen. Vi fik noget japansk te med havton og hyldeblomst, som smagte virkelig godt.

Søndag vendte vejret dog og det blev lidt varmere i vejret, så man kunne undgå vanter og vinterstøvler, som jeg ellers var pakket godt ind i dagen tidligere.

Havde talt med min tidligere bofælle A om at vi ville et smut forbi Fældeparken, men besluttede istedet at mødes til plantemarked i Kødbyen. 

Det var et hyggeligt men meget lille markedet. Så vi blev en anelse skuffede over at der ikke var mere. Især A som går meget op i planter og havearbejde, men hun fik da alligevel købt to planter med hjem til altanen. 

Da vejret var dejligt besluttede vi efterfølgende at tage på cafe. Det blev til den hyggelige cafe Mandela, hvor vi fik nogle af de gode safter fra Bornholms moster. Jeg er helt vild med den med rabarber. 

Efter at havde siddet et godt stykket tid i solen uden foran cafe Mandela, gik vi tilbage til madmarkedet i Kødbyen. Her fik jeg mine første 'belgiske' pomfritter stegt i andefedt. 
Jeg har aldrig fået det før, men det smagte vildt godt. Dog ikke en version man skal have hver gang, der er pomfritter indblandet i et måltid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar