søndag den 8. maj 2016

Kristi Himmelfarts ferie

Det har været skønt og virkelig tiltrængt med et par dage på landet. Jeg havde taget fri i fredags, så det blev til hele fire dages fri, hvilket var lige hvad jeg trængt til.
Og selv om der ikke var de store planer inden jeg gik på ferie, udover bil service og afslapning på landet. Har dagene være fyldt med en masse sjove og gode ting, kun afbrudt af en enkelt dårlig ting, jeg lige skal have styr på i den kommende uge.

Torsdag stod den på afslapning på liggestolen, spansk i haven og bare ren afslapning. Om aftenen kom der et par små tøser til overnatning, hjemme hos mine forældre.

Fredag stod den på service af bil, gæster, Fransk forårs markedet i Præstø, hvor jeg fik købt nogle forskellige pølser, med and, vildsvin og hjort. Uhmmm, de er gode.
Fredag aften tog jeg tilbage til København, for at møde til et par drinks med min tidligere bofælle A.

Dagene bød også på dejlig mad i form af skrubber, Tapas og meget andet godt. 
Den er så god, den pølse jeg har købt med and. 

Søndag har budt på en hyggelig tur rund i landet, omkring mit barndomshjem. Her gør man meget for at skabe grønne områder og oplevelser for byens beboere, ved at etablerer forskellige parker, cykel og gå ruter. 

Vi fulgte den ene rute ned til en af de broer der bliver lavet i forbindelse med omfartsvejen. Her var der mulighed for at komme op og gå på broen inden den bliver lavet færdig. 
Det var en sjov oplevelse, hvor der var mulighed for at tale med et par fra entreprenørfirmaerne og et par fra Vejdirektoratet. Derudover var der gratis pølser og vand til alle fremmødte. 
Jeg har prøvet lidt det samme som barn, hvor vi cyklede en aftentur på syd motorvejen, et par dage inden den åbnede. 

Det har været en fin solskindag at være på tur. Det blev til en gåtur på ca. 8 km, så vi fik da set lidt forskelligt. Min nevø og jeg fik da også prøvet en del af de forskellige trænings pladser der er lavet rundt om på ruten. 

Vi var også ude at se på den nye Klima sø, der ligger lidt mere skjult, men som stadig er en offentlig sø. 

Sidst men ikke mindst var vi forbi Herlufholm  og Susåen, hvor der for lidt tid siden er opført en ny bro indover åen. Broen ligger hvor der tidligere har ligget en bro, og forbinder de to skovområder med hinanden. 
Så alt i alt nogle virkelig hyggelige fridage, med masser af sol og fornemmelsen af sommer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar