mandag den 23. maj 2016

Smykke maraton

Nogle mennesker går til sports aktiviteter, andre til rollespil og jeg bruger dele af fritiden på at lave smykker i bedste guldsmedestil, sammen med en håndfuld søde og kreative damer.

Jeg har netop tilbragt en hyggelig weekend sammen med disse søde damer og vores fantastiske underviser. Jeg har nemlig været på smykkekursus det meste af weekenden, hvilket i sig selv jo ikke er så mærkeligt.
Alligevel har mange i min bekendtskabskreds rynket lidt på næsen og set forvirrede ud når jeg har fortalt om weekendens aktivitet. Vi ville netop se hvordan det ville være at lave smykker 24 timer i træk.
På mange måder kan jeg da godt se at det lyder vandvittig, men samtidig er der jo ikke den store forskel på om man render rundt i en skov og laver rollespil i en hel weekend, er til sportsstævne, eller om man laver smykker. Den eneste skulle måske være at vi ikke sov i de 24 timer. Men ellers handler det jo bare om at lave det man godt kan lide.

Proviantbordet var fyldt til bristepunktet. Alle havde taget forskelligt med hjemmefra, så ingen gik kolde i løbet af dagen, aftenen og natten. Og der var meget mere end vi kunne nå at spise og drikke. Specielt alt hvad der indehold alkohol måtte slæbes med hjem igen, da alle tog kurset meget seriøst og gerne ville nå at lave noget ordentligt.

Der blev derfor heller ikke hold særlig mange pauser, da folk bare arbejde løs og hygge sig. Selv ved aftensmaden var der ikke noget med at blive hængende, så snart den sidste havde lagt bestikket fra sig. Men det var dejligt tiltrængt med lidt sushi. 
Og det blev da også til en enkelt is omkring midnat.

Efter 22 hyggelige timer var vi ved at være godt trætte og temmelig sultne, så der blev hentet morgenbrød og dække morgenbord omkring kl. 8 søndag morgen. 

Det var en helt speciel oplevelse og det lykkedes mig at holde mig vågen i alle 24 timer, selv om der var lidt krise omkring kl. 4-5 stykker. Men så længe man havde værktøj i hænderne gik det egentlig meget godt med at holde sig vågen.
Måske er det et vanvittigt projekt vi havde gang i, men jeg ville helt sikker gøre det igen, hvis jeg fik muligheden.
Det var nu også sjovt at komme ud fra vores lille smykkehule efter de 24 timer, og så komme ud i en by der bare summede af liv, sommer og glade mennesker der klappede af alle maratonløberne. Trak lidt på smilebåndet når man tænke på at vi selv lige havde overstået vores lille maraton.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar