torsdag den 11. februar 2016

Hæklet smartphone cover

Jeg har af flere årsager måtte købe nu telefon, og har i den forbindelse måtte lave et nyt cover, da det gamle var blevet for lille. Af en eller anden grund bliver mobiltelefoner bare større og større, hvilket ikke helt hænger sammen med at lommerne i dametøj bliver mindre og mindre, hvis de da overhoved er i tøjet. Men det er jo en helt anden sag.

Da jeg ikke rigtig er til de der cover man køber i butikkerne, plejer jeg selv at hækle dem, så denne gang blev ingen undtagelse. 

Jeg forsøgte at udvide mine evner en smugle ved at prøve noget nyt, men af en eller anden grund var der ikke noget der fungerede, da det enten blev for småt eller for stort. Så det blev et helt almindeligt hæklet med fastmaster...

... kun afbrudt af enkelte farveskift, for at gøre det lidt mere spændende.

Er blevet nogenlunde tilfreds med resultatet, der i teknikken ikke bød på de helt store udfordringer.

Opskriften er temmelig simpel, men er afhængig af garntykkelse og nålstørrelse.

Hæklenål #3
Rester af bomuld fra Søstrene Grene
omg   = omgang
lm    = luftmaske
fm    = fastmaske

Slå 15 lm, vend med 1 lm
1 omg: 2 fm i første maske, 13 fm, 2 fm i sidste maske (17), forsæt rundt på den anden side istedet for at vende! 2 fm i første maske, 13 fm, 2 fm i sidste maske (34)
*2-3 omg: 1 fm i hver m
Skift farve 
4 omg: 1 fm i hver m
skift farve
5-10: 1 fm i hver m *
Fortsæt mønstret fra *-*, så lang som coveret skal være. Slut med en km.
Luk af og hæft ender.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar