tirsdag den 9. februar 2016

Boller op, boller ned, boller i min mave....

Uh, der er blevet fastelavnstid og en af mine ynglingstider på året, altså når det gælder spiselige genstande.
På en eller anden måde er det lidt som med julen. Det er tilladt at spise lige så mange fastelavnsboller som man vil, uden af folk ser underligt på en. For selvfølgelig er det jo tilladt at smage alle de mange variationer der er. Så kan man jo altid tabe sig senere på året, ikke....

Det var så heldigt at jeg kom til at væde med en kollega i sidste uge, men selv om der ikke rigtig var nogen af os der tabte vædemålet, tog jeg den på mine skulder. Så jeg bagte fastelavnsboller til teamet.

Der findes et utal af opskrifter på de helt rigtige fastelavnsboller, men efter mit hoved er de bedste nu dem der er lavet efter en brødopskrift, med spændende overraskelser inde i. Og i mit tilfælde bør en del af overraskelsen indeholde kagecreme. 

Derudover er pynten altså også en del af hele oplevelsen, for mit vedkommende. Fastelavnsboller skal bare være festlige at se på, så mine blev pyntet med frysetørrede solbær. 
I disse var overraskelsen både kagecreme, marcipan og nougat. 

Jeg har brugt samme opskrift som sidste år, men denne gang har jeg brugt almindelig mel, istedet for det glutenfri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar