lørdag den 24. januar 2015

Besøg på Holmens kirkegård

Jeg har tit gået forbi indgangen til Holmens kirkegår og tænk at den ville jeg gerne se en dag. Så da solen skinnede den anden dag, gik jeg et smut derind.

Den smukke allé er det første man ser, når man kommer ind på kirkegården.





Det var en rigtig fin lille kirkegård, og det overraskede mig lidt, hvor meget man har gjort for at skabe et hyggeligt miljø, midt i byen.
Ude på landet ligger kirkegårdene ofte i udkanten af byen og er egentligt noget man kun kommer på, når man skal besøge et gravsted. Så det er noget anderledes når man kommer til byen og kirkegårdene så benytter som små parker. Her er Holmens kirkegård ingen undtagelse, på tros af at kirkegården stadig benyttes.
Der var gjort meget ud af etablerer spændende små nicher med bænke og bede, hvor folk har mulighed for at tage et lille vil eller nyde stilheden. Og ja, jeg blev faktisk forbavset over hvor stille der var, selv om der ligger nogle forholdsvis trafikerende veje i nærheden, en skole men legende børn og ikke mindst de mange mennesker der krydser gennem kirkegården, så var der ufattelig stille når man stod mig i kirkegården.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar