onsdag den 2. september 2015

Ribsis

Sensommer er for mig, lig med god hjemmelavet ribsis.
Det er efterhånden gået hen og er blevet min ynglingsis, så der bliver både produceret og spist store mængder af det for tiden. Og da isen kun indeholder frossenfrugt, bilder jeg mig ind a det er ok, at mit is forbrug i sommeråret stiger en smugle.

De sidste par gange jeg har været hjemme, har jeg lige været forbi en af mine forældres ufattelig mange ribsbuske, og plyndre dem lidt, så hele tiden har lidt i fryseren. 
Jeg er helt vildt med ribs, og specielt, nu hvor de for alvor begynder at blive mørkerøde og solmodne, er de virkelig gode.

Der ligge nu et par bøtter med is i fryserenen, så må vi bare se hvor længe de holder.

Må dog tilstå at desserten for tiden ofte ser således ud, og ikke kun indeholder den sunde is. 

Ribsisen står sig bare fantastisk godt til nybagt chokolade... 
... eller et stykke af dem der er taget op fra fryseren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar