fredag den 25. september 2015

Squash kage med æbler og andet godt

Af og til står jeg i den letter trælse situation at noget af min madvare er så trætte af dage, at de skal spises her og nu. Og jeg syntes virkelig det er en træls ting at skulle smide fødevarer ud, så jeg prøver altid at finde på noget man kan buruge dem til og det give ofte nye opskrifter.

Den anden dag var jeg lettere strandet med en squash og nogle trætte æbler, som fluks blev til en spændende ny kage.


3 Æg
2 dl sukker
1 tsk stødt kardemomme
1 tsk ren vaniliepulver
1 tsk stødt ingefær
2 dl hakkede hasselnøder
1 dl rosiner
1 mellemstor revet squash

2 små revne æbler
3 tsk bagepulver
1/4 tsk salt
3 dl glutenfri mel




Tænd ovnen på ca. 180 grader. Pisk æg og sukker lyst og luftigt. Tilsæt de resterende ingredienser og vend det sammen. Hæld dejen i en smurt eller bagepapirsbeklædt springform og sæt den i ovnen i ca 30-40 min.
Den blev faktisk ganske udmærket. 


Den er bestemt heller ikke dårlig med en lille rest is.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar