mandag den 21. september 2015

Tommatsuppe med et tvist

Jeg elsker tomatsuppe... Tomatsuppe i alle formen, men dog nogen bedre end andre. Jeg har særligt forelsket mig en en tomatsuppe med et særligt tvist, jeg engang fandt i en slankekogebog.

 Tomatsupper er generelt meget taknemmelige, hvis det ikke lige er fordi man absolut selv vil flå sine tomater. Og denne er ingen undtagelse. 

Ingredienser:

1 hakket løg
1 dåse flåede tomater
1 lille pose grønlandsk rejer
4 syltede ferskner + 1 dl saft
2-3 dl vand
0,5 dl fløde
salt og peber
1 tsk paprika


Ja, det er helt korrekt at jeg har puttet syltede ferskner i min suppe, sammen med rejer. 
Sødmen fra lagen og de syltede ferskner, giver en vildt god smag i suppen.

Selv om det unægeteligt kan lyde som en sær ret, så bør den prøves. Det smager himmelsk. 

Og så er den tilmed flot at se på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar