fredag den 7. august 2015

Sommer mad og strandbesøg i Køge

I onsdags køre bilen mig på endnu en af mine hyggelige ture til Køge, som altid byder på god mad, masser af grin og lej, som alt sammen bliver bundet fint sammen af godt selskab. Denne gang var ikke en undtagelse.

Ved disse besøg plejer hyggen altid at starte allerede når man står ude i opgangen, hvor man har ringet på dørklokken, og kan hører trinnene fra en lille dreng der styrter hen for at åbne døren.
Denne gang var der dog ingen trin at hører, for den lille mand var travlt optaget af at hjælpe med forberedelserne til aftensmaden....

... der denne aften stod på æggekage med kartofler, spinat og laks, og når ja... nogle lidt spiste mejs. Der var en lille hjælper der mente han skulle smage på mejsen mens han hjalp med at ordnede dem. Til stor underholdning for mig, da han glædelig står med munden fuld af mejs og viser mig, at han hjælper med at gør dem klar til kogning.  

Aftenen bød også på en lille dessert i form af is...

Inden vi begav os på en tur ud mod vandet.

Det er ikke meget jeg har været på stranden i år, og da slet ikke med det vejr vi har haft.

Det blev dog til at vi alle smed skoene og dyppede tærene i vandet. 
Til både stor glæde men også sorg for en lille en, der bestemt syntes vi skulle bade mere den dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar