fredag den 15. maj 2015

Kristihimmelfart i solskind

I går nød jeg en tiltrængt fridag, sammen med min veninde H. Det blev til en eftermiddag i flere grønne omgivelser.

Vi startede med at nyde eftermiddags solen på en vindstille bænk i Ørstedparken. 

Her nød vi medbragte kage og sodavand, mens vi øvede os på det spanske, inden eftermiddagens undervisning.

En af de ting jeg savner mest ved landet om foråret og sommeren, er muligheden for at komme ugeneret ud i det grønne. Min baggård er så lille at det ikke er meget sol, så det er parkerne der er alternativet og dem bruger jeg da også, men det er nu noget andet.
Byen bugner af hyggelige parker, så der er masser af muligheder, men man er sjældent alene.
Det er bare lidt nemmere på landet, hvor man lige trække en stol ud i solen, hvor man kan sidde ugeneret i stilheden og suge solens stråler til sig.


Efter undervisning tog vi hjem til H i Vanløse, hvor vi fandt en plads i solen. Her var det så tid til at lufte benene lidt, mens vi kigge på lektierne til næste spansk time.

Så det er godt at H´s baggård nærmere er en stor græsplæne, hvor man kan nyde forårs solen lidt ugeneret.
Jeg må indrømme at jeg normalt ikke er den store solbader, men det er nu meget godt at vi nåede at få lidt farve da vi var på Cuba, når man nu skal til at have bare ben igen.
Normalt er minde ben så vide først på foråret, at naboerne ville blive generet af den måde de ville reflekter lyset på. Så det er nok meget godt med lidt farve.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar