mandag den 29. september 2014

Så lykkedes det...

Efter er par mislykkedes forsøg der endte sine dage i skraldespanden, er det endelig lykkedes mig at bage mine første, rimelig vellykkede, klassiske Biscotti.

Der findes et utal af forskellige opskrifter på nettet og de to første forsøg, var efter en glutenfri opskrift, der af en eller anden mystisk oversag blev ved med at smuldre for mig.

Men denne gang lykkedes det.

Denne potion er lavet efter opskriften er opskrift jeg fandt hos Unikarina.dk, her.
Jeg har dog lavet en lille ændring på opskriften, da jeg erstattede melet med glutenfri mel.
Man skal være opmærksom på at mel  typen har en vis indflydelse på dejens konsistens, og med den glutenfri type jeg brugte, vil jeg nok bruge lidt mere mel næste gang.
Men generelt en god opskrift, med en virkelig god smag.

Mine bofæller var også svagt begejstret for dem, så det er bestemt ikke sidste gang jeg har bagt dem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar