torsdag den 18. september 2014

Efterårssol og egen opskrift på rejesalat

Hvor end jeg glæder mig til indendørshygge, stearinlys og gryderetter, så er der altså intet der slår solstråler. Om det er sommer, efterår, vinter eller forsårsol, så nyder jeg det i fulde drag.

Resterne af henholdsvis hjemmelavet banan-blåbær is og banan-ribs is blev i dagens efterårs sol forvandlet til en dejlig milkshake

Eftermiddagen er brugt på sofaen med milkshake af hjemmelavet is, en god bog en lille morfar, mens efterårs solen skinnede ind på mig. Jeg ved ikke noget bedre end når solens stråler skinner lige ind i ansigtet på mig.


Aftensmaden blev til en prøvesmagning af min helt egen opskrift på hjemmelavede rejesalat, jeg har lavet til morgendagens madpakke.
Jeg havde egentlig tænkt mig at følge en opskrift jeg havde set i kogebogen Køkken revolution for hele familien, som jeg er ret glad for. Men glemte alt om bogen, og lavede istedet min egen version, som blev ganske udemærket.

1 pose optøet Grønlandske rejer
1 rød peberfrugt skåret i tern
3 håndfulde vindruer skåret over (gerne stenfri, da det letter arbejdet)
1 bakke friskost
salt og peber efter behag
(man kan tilsætte rødløg, hvis man ønsker)

Det hele skæres ud og blande sammen, hvorefter der til smages med salt og peber. Rejesalaten kan serveres på rugbrød, eller som her på mit hjemmebagte glutenfri brød. Tror nu også det vil være genialt med salat i wraps.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar