mandag den 29. september 2014

Masser af mad og godt selskab

Jeg havde egentlig ikke de store planer for denne weekend, men den viste sig hurtigt at blive rig på dejlig mad, godt selskab, en biograftur og fristunder med en god bog.


Fredagaften blev tilbragt i godt selskab med min veninde fra folkeskolen, hendes kæreste og en af hans venner og masser af dette....

En god film uden afbrydelser plejer at kræver godt med slik, så i min verden er bland selv slik et most, når fredag aften står på en tur i bio, til en film jeg ikke selv havde valgt.

Jeg elsker at gå i biografen og der er ikke noget bedre end når det bliver til en pludselig spontan aftale. Dog er det ikke altid man har så meget indflydelse på selve filmvalget når aftalen er spontan. hvilket også var mit tilfælde i fredags, hvor jeg endte at se Guardians of the galaxy, som ligger langt fra det jeg selv plejer at vælge.
... Men jeg må indrømme at den var ok, og jeg faktisk følte underhold gennem hele filmen. Hvilket nok også skyldes lidt de øvrige biografgængers udbrud og grin under film.


Lørdag stod på...

Sove længe og hjemmelavet brunch med hjemmebagt brød med brie, steget pølser, røræg, te og yoghurt med hjemmelavet rabarberkompot. Uh, jeg elsker lørdage uden de store planer.

Det meste af dagen blev brugt på at nyde solen og en god bog på sofaen....

Mens festmenuen stod på hjemmelavede pomfritter og hjemme paneret rødspætter. Det er altså en virkelig god opfindelse. 


Søndag stod på endnu mere hygge...

Yndlings morgenmaden er for tiden A38 blendet med banan og lakrids serveret med mysli og bær.

By vandring med H på det nye Nordhavn arrangeret af By og Havn. Der kommer flere billeder fra den tur en af de nærmeste dage. 

Søndags hygge på sofaen, hvorfra jeg kunne nyde de fine blomster jeg fik af H. 

Søndag aften stod på hygge med Søs R, som kom forbi til kartoffel-/porre-suppe med bacon og soja, en dejlig dessert af bagte blommer med vanille og hjemmelavet bananis. Samt et par afsnit af vore fælles hyggeserie Mad men. 

Det har været en dejlig weekend med masser af hygge, afslapning og mad. En god opladning til næste uge, hvor der stort set ikke er en friaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar