tirsdag den 16. september 2014

Lugten af efterår og græskarsuppe

Jeg er tosset med sol og varme, men kan samtidig ikke stå for efteråret, som betyder levende lys, tæpper og varme gryderetter og supper. 
Så jeg kunne ikke undgå at købe et græskar med hjem da, jeg så dem i sidste uge. Ikke at jeg nogensinde har lavet noget med græskar selv, men de smager bare så godt. Så i dag skulle det være. 

En kollega har engang givet mig det råd at jeg skulle bage græskarret lidt i oven, da det skule gøre det lettere at fjerne skrælden. 

Mit græskar kom til at danne rammen om en dejlig græskarsupper, som faktisk viste dig at blive ganske udmærket, selv om den blev lavet ud fra fri fantasi.


Suppen blev lavet på følgende måde:
Græskarret blev flækket og sat i ovnen for at man nemmere kunne fjerne skrælden. De blev taget ud efter ca. 30 minutter.
Pillet og grofthallet løg blev svitset i koksusolie og karry.
dertil blev tilsat skrællede sødekartofler skåret i meget små tern og en halv kop vand.
Herefter blev græskarret pillet fri af skallen, skåret i stykker og puttet i suppen.
Da det hele var godt sammenkogt blev suppen purreret og der blev smagt til med salt, peber og chili.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar