mandag den 8. september 2014

Hyggelig søndag og gluden-fri pizza med parmaskinke og figner

Min søndag eftermiddags blev tilbragt i godt selskab med min søde veninde fra Rosilde og hendes kæreste. Vi nåede både på cafe for at drikke kaffe, gåtur i Fælledeparken og kebab til aftensmad, uden at jeg fik taget nogen billeder, på nær dette ene.


Her til aften har jeg fået bikset min første gluten-fri pizza sammen, med hvidløgs ost, skinke og friske figener. Det smagte fantastisk, og var tilmed super nemt, så det er bestemt ikke sidste gang jeg har gjort det.


Pizzadejen laves af: 1,5 dl lunken vand, 25 g gær, 1 tsk. salt, 2 spsk. olie og 4 dl glutenfri mel.
Det hele blandes og stillestil hævning i min 15 min. Derefter fordeles dejen på en bageplade, i en tykkelse af 0,5-1 cm. Fyldes kommes på med det samme og pizzaen bages ved 225 grader i ca. 20 min, og så er der mad.
Det kan ikke være nemmere, velbekomme!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar