søndag den 7. august 2016

Venindehygge på en fredag

I fredags var min søde veninde A fra Køge et smut på shopping i København, og det skulle udnyttes. Så jeg tog tidlig fri fra arbejde, så vi kunne mødes til en dejlig frokost og eftermiddag sammen.
Men jeg må indrømme at det halter lidt med fantasien når jeg skal finde på glutenfrie spisesteder i indre by, så mit bedste bud var sushi.... Men det er bestemt heller ikke et dårligt bud.

Vi fandt et hyggeligt sted i Nærheden af Gammel Strand der hedder Sushi Boutique. 

Her fik vi en omgang traditionel, men gangske udmærket sushi. Det må siges at være min sommerlivret... altså næst efter is. 

Efter at have kigget på et hav af butikker uden at finde det store, blev det tid til en lille kage pause. Her havde A været på forkant og fundet stedet Taste på Gammel Kongevej, som skulle serverer glutenfri kager. 

Og der var virkelig mange fine kager i vinduet at vælge imellem, så mit valg blev en hindbærkage med marange, som var udmærket. Havde måske forventet at den smagte lidt mere af indbær end den gjorde, men smagen blev fuldstendig overdøvet af marangen. 

Da A hverken kan tåle gluten eller nødder, havde hun knap så meget at vælge mellem, da de fleste kager desværre indeholdt nøder. Til gengæld fik hun så begge de to kager hun kan tåle, nemlig en koksustop og en chokoladekage.  

Sidst på eftermiddagen mødtes jeg med tre andre veninder til et par drinks og mules frit på cafe Cats. Her nød vi regnbuen over Thorvaldsens museum og Børsen. 

Så alt i alt en dejlig start på weekenden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar