onsdag den 6. juli 2016

Endnu et evigheds projekt

Det er snart ved at være evigheder siden at jeg startede endnu et evigheds projekt op. Det har dog ligget lidt inden jeg kom rigtig igang med det. Men sidste vinter/forår købte jeg garn i lange baner, da jeg både ville lave et barnevogns tæppe til lillefisen, men samtidig også på sigt gerne ville have et tæppe selv i samme mønster. 

Lillefisens tæppe blev færdig i slutningen af sommerferien sidste år, hvorefter der var behov for en pause, inden projektet tæppe i stor størrelse gik igang. 

Nu har jeg efterhånden varet igang med dette projekt i tre kvart år, og jeg syntes virkelig det tager en evighed. Tæppet bliver lige som det andet hæklet i rumber, men denne gang i sort, hvid og grå.

Det er efterhåndet blevet til en hel del, og man begynder at kunne se en ende på prokejtet. Mangler dog stadig at hækle alle de halve og kvarte rumber der skal bruges til kanterne. Samt alt arbejdet med at hækle det sammen og så kanten der skal laves udenom.

Blev lidt træt af kun at kigge på posen med alle lapperne, så prøvede den anden dag at ligge de færdige rumber op, så man kunne få en fornemmelse af det færdige arbejde. Det foreløbige resultat ser således ud. Men der er stadig en hel del arbejde endnu. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar