søndag den 10. juli 2016

Bag lås og slå

Mit sidste smykke kursus var lidt anderledes end det plejer, idet at vi havde nogle faste opgaver. Det er altid spændende at se hvad vores lærer har fundet på, men det er altid noget man lærer en masse af. Denne gang handlede det om save, fils og loddeøvelser.

Og ja, det var noget af en udfordring. Vi skulle nemlig lave en kasselås.

Jeg valgte at lave den i lille størrelse, hvilket virkelig blev til noget småtteri, da jeg lavede den i en størrelse så en kan bruges efterfølgende. 

Den ser ikke ud af meget, men der ligger aligevel mange timers arbejde bag sådan en lille fætter. Mange af mine venner og bekendte har spurgt flittigt til havde jeg nåede at lave på den ude, og lyder en smugle forundret over at jeg ikke har noget mere, når jeg fortæller om min lås.
Tror jeg har brugt godt 18 timer på arbejdet, mens jeg fik rettet på lidt småting indimellem. 
Men jeg er glad for resultatet, da jeg har lært en masse undervejs. Og det er selvfølgelig også lidt sejt at kunne sige at man har lavet en lås, der klikker når man lukker den i. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar