lørdag den 8. november 2014

Travl uge efter ferien

Min kalender vidner og nogle travle dage, som er gået over i en travl uge efter min hjemkomst fra Lissabon, hvilket har holdt mig lidt fra bloggen. Men der er heldigvis lutter hyggelige ting jeg har lavet i selskab med de skønneste mennesker. 

Lørdag stod den på ren hygge i Roskilde, hvor jeg besøgte min veninde og hendes halv sløje kæreste som var kommet hjem fra Burma en uge tidligere. Så der var masser at vende, når vi nu ikke havde talt sammen i hele fire uger. Hele verdens situationen (mindst), samt alle de gode oplevelser fra begge vores ferie. Det er altid fantastisk hyggeligt at være i Roskilde. 

Søndag stod den på hygge hjemme i lejligheden.

Efteråret blev nyt inden døre med masser af lys i vinduet.

Fik også ligt bagt en lækker banan chokoladekage, jeg simpelhen måtte smage inden den var helt afkølet. Hvilket forklarer det rode udseende, men den var fantastisk med rasterne af banan-ribsisen.

Mandag var jeg på besøg hos min veninde og hendes søde dreng i Køge, hvilket var en super hyggelig oplevelse.
Hendes søn A er i den alder hvor man begynder at afprøve alt og man har en ubetinget tro på at alle mennesker vil ham det bedste, også dem han ikke ser så tit. Så der er ikke noget mere hyggeligt og rørende end en dreng der bliver ulykkelig over at der aftensmad, så vi ikke kan lege den leg vi er igang med mere. Og når han så snart han selv er færdig med maden tager en i hånden for nu skal vi altså leje videre.
Men det mest rørende er når han kommer løbende for at give en et ordentligt godnatknus når det er sengetid. Jeg glæder mig allerede meget til næste aftale der allerede er booket i kalenderen.

A hyggelige natlampe.

Onsdag skulle der egentligt have været fællesspisning i lejligheden, men allerede først på uge var der tale om en mulig udsættelse. Så da afløsningen endelig bliv afklaret, var jeg egentlig glad for at kunne nyde en stille og rolig aften, efter to dage i træk at være kommet set hjem. Smykker om tirsdagen trækker altid lidt ud, så det er lidt ambitiøst at booke hele kalenderen.
Så det var dejligt at kunne nyde aftenen på sofaen med hækletøjet, et afsnit af DR serien 'Gift ved første blik', lys og hyggemad.

Hyggemaden bestod af risengrød med hjemmelavet æblesmør fra søs R. Det er en fantastisk kombination, og det bliver helt sikker ikke sidste gang jeg får det. Uhm, godt at der er flere glas hvor det første kom fra. :-)

Torsdag var søs R inviteret til aftensmad, overnatning og opstart af 6 sæson Med Men. Det er altså en helt fantastisk serie, som vi gerne sluger et par afsnit eller tre af når vi finder tid til det. Det er både godt og ikke mindst skræmmende at vi allerede er nået så langt, for hvad skal vi dog kaste os over når vi har set dem alle?

Festmenuen stod på kylling i karry med mango og æbler, ris og salat.

Det var en lidt syrlig salat af spinat, avocado, æble, mango, granatæble og citron, der passede fantastisk til den kraftige karry.

Fredag blev der i løbet af dagen arrangeret at jeg skulle på landet for at mødes med en veninde fra HTX og hendes lille (forholdsvis) nye familie. Hendes lille dreng er nu 4 måneder gammel og det er efterhånden et godt stykke tid siden jeg havde set hende. Så det var super hyggeligt  at snakke med hende og se hvordan den lille familie havde det. Det er sjovt som man altid bliver forunder over hvor meget børn vokser siden sidst man så dem. :-)
Vi afsluttede heldigvis aftenen med at booke en ny aftale, så nu skal jeg heldigvis snart se dem igen.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar