onsdag den 8. oktober 2014

Smykker By Garfield

Under mit ophold i sommers gik det pludselig op for mig at jeg havde fundet min niche. Et er at jeg altid har vist at jeg er kreativ og laver mange forskellige former for kreativitet. Men det var først da jeg prøvede at lave smykker at min kreativitet fik frit løb, og jeg ikke længere bare lavede ting efter andres opskrifter eller mønstre. Her var det fuldstendig mine egne ideer der kom til udtryk, så allerede dengang fik jeg ideen til på sigt at lancere nogle af mine egne smykker.

Det blev blandt andet til en række lidt mere skæve og sjove smykker i form af ...

Halskæden med glitter hesten der fra start af var tiltænkt min veninde L, til hendes 30 års fødselsdag.

Hesten er tænkt en lidt skæv og ikke mindst humoristisk modsætning til den Georg Jensen halskæde hun havde på dagligt indtil den gik i stykker.

Det blev også til en bondemand og hans kone, der blev til to halæskæder.

Det blev dog også til en række lidt mere seriøse smykker.

Gåset der ikke kan komme ud af sit bur, da den har så travlt med at flyve opad, istedet for at dale ned genne den åbne bund. (Gåsen er støbt i sølv og burdet er lavet i messing).

Fingerring i messing i banket stål til min mor.

Selv de mindste rester blev udnyttet til brugbare smykker. Her er det håndlavet øreringe i sølv med vedhæng i messing.

Jeg viste som sagt hurtigt i løbet af mit ophold at jeg endelig havde fundet min lille niche, hvor min kreativitet kunne få frit spil, og jeg kan forme mine ideer og ikke er afhængig af andres. 
Men da man med denne hobby kan nå at lave flere smykker end man selv kan nå at gå med, er jeg blevet mere og mere bevidst om at jeg på sigt vil starte et salg. Så da tiden nærmede sig og jeg skulle give mine første kreationer væk, blev startskuddet sat ind og jeg måtte finde på et navn. 
Der var lidt oververvejerler frem og tilbage og søs R blev taget med på rådet, men navnet faldt hurtigt på By Garfield.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar