mandag den 7. marts 2016

En lille robot bliver til

For sart et par år siden hæklede jeg et par robotter til søs R, sådan lidt for sjov. Det var på det tidspunkt hvor jeg lige var begyndt at hækle dyr i alle variationer til veninder og familiens børn. De blev hæklet efter en opskrift i bogen "Hæklerummet".


Da det lidt var for sjov at R hade sagt hun godt ville have sådanne et par, var jeg ikke sikker på hun ville have dem i den oprindelige størrelse, så jeg formindskede opskriften noget.
Da jeg havde hæklet alle delene og skulle igang med sammensyningen, spurgte jeg om størrelsen. Hun ville i midlertidig gerne have original størrelsen, så den lille robot blev aldrig færdig.... før nu.

Han kom til at se således ud...

... og i forhold til originalen der vist er 20-25 cm høj, er ham her temmelig lille. På størrelse med en hånd.

Nu må tiden vise om også han skal flytte hjem til søs R. Foreløbig holder han min radio med selskab, indtil jeg finder et hjem til ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar