lørdag den 18. april 2015

Hverdags glimt fra en travl uge

Sidste søndag stod den på fødselsdags fejring med boller og kage til den nærmeste familie hjemme på landet. 

Der var grovboller, fødselsdags boller med kardemomme, flere forskellige slag oste og pølser...

... gammeldags æblekage med rugbrødskrymmel, lagkage med hjemmelavet hindbær marmelade og bananer og ....

... ynglingslagkagen med appelsinmarmelade og chokoladekrem. Uhm den er god, men nok ikke så børnevenlig, men den smager af organgestænger.  


Mandag stod den på veninde-legebesøg i Køge hos min søde veninde A og min lille legekamerat. Det var bare super hyggelig som altid, med god mad, masser af leg og endnu lidt fødselsdags fejring. 

Vi fik de lækreste byg-selv-burger med kikærtebøffer. Umh, det var så godt at jeg spiste alt, alt for meget og jeg måtte have opskriften med hjem. Så nu må jeg snart selv igang.

Der var som sagt også tid til lid fejring med te og flødeboller sidst på aftenen. 
En rigtig hyggelig aften og jeg glæder mig allerede til næste lege-hygge-aftale.


Tirsdag blev der lavet flere smykker, men dem må i vente lidt endnu på at se mere til, da de endnu ikke er helt færdige. Desværre begynder sæsonen også at lakke mod en ende, så med to gange tilbage, er der travlhed med at få alle smykkerne færdige inden sæsonafslutningen. 

Der skal blandt andet laves en ny af denne her, da jeg knækkede halespidsen på den under poleringen. 


Onsdag og torsdag aften blev brugt på spansk, da jeg var håbløst baud med lektierne på grund af dårlig planlægning i en trav uge. Men H og jeg var dog så gode at vi gik videre til det næste grammatik niveau og vi er da også ved at have kæmpet os igennem første historie om Pepe Rey. 

Så nu burde disse og en masse andre sidde på rygraden, sådan nogenlunde. 


Fredag blev en travl uge både på arbejds fronten og privat afsluttet med en stille og rolig men super hyggelig aften ude. Alle var temmelig trætte oven på en lang uge.

Nu byder weekenden på afslapning, hyggemed gode mennesker og måske lidt mad ude, så det glæder jeg mig til.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar