onsdag den 11. februar 2015

Klatkager i nye klæder

Som jeg har nævnt tidligere er jeg svagt glad klatkager, og koger gerne for mange ris, så der altid er et lille lager i fryseren til klatkager.
Det er altid de meget traditionelle jeg bager, men i dag besluttede jeg mig til at lave en noget mere madpræget version, frem for desserten.

Klatkagen fik nye klæder og blev med spinat, lime, ingefær og squash.



Ingredienser:
Klatkagedej (i mit tilfælde en stor potion med ca. 4 dl blandet ris og risengrød)
Revet ingefær (ca. 2-3 cm, det smager ikke af så meget)
½ squash
3 dl spinat
1 lime
salt og peber

Det så fine og indbydende ud, og når de er ordentligt bagte, er det svært at se alt det sunde. 

Som tilbehør havde jeg lavet en anden af mine ynglings retter, nemlig bagte tomater. Det var en skøn kombination, som jeg klar kan anbefale.

Inden alle de sunde ingredienser kom i dejen, tog jeg en smugle fra, så der også er blevet til en lille portion af den normale slags. Uhm, de er nu gode med kardemomme og vanille. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar