tirsdag den 10. februar 2015

Enden på evigheds projektet og mit nye tæppe

For knap et år siden (nærmere for 9 måneder) besluttede jeg at gå igang med et hækleprojekt ude over det sædvanlige. Det er i hvert faldet hidtil det til dato største hækleprojekt jeg har kastet mig ud i. Jeg besluttede nemlig at gå igang med lidt af et evigheds projekt, men ikke ment som i en dårlig forstand. Det skulle nemlig bare være et projekt jeg kunne tage med mig over alt når jeg var på farten, og noget jeg kunne hygge mig med i lang tid.
Men efter....

... at have brugt godt 37 nøgler garn...
(Jeg har fået mellem 4-5 firkanter pr. nøgle, så beregn evt. med lidt ekstra)

... Fordelt på henholdsvis:
6 nøgler blå
6 nøgler turkis
8 nøgler lyseblå
8 nøgler hvis
1 nøgle (henholdsvis Hindbær, lyserød og karry)

... hæklet 140 firkanter, og hæftet 182 ænder på dem...

... lavet godt 3,2 m kædermasker til sammenhækling, ca. 1,8 m fastmasker til kant og ca. 0,6 m mussetakker...

... er evigheds projektet endelig blevet færdig.





Men nu er en epoke nået og evigheds projektet er afsluttet. Jeg glæder mig helt til at skulle bruge en aften på sofaen, gemt godt væk under mit nye tæppe.



Opskriften og designet er lånt fra Lutter Idyl


Ingen kommentarer:

Send en kommentar