fredag den 5. juni 2015

Til fødselsdag i Enghaveparken

I torsdags prøvede jeg hele to nye ting i det Københavnske by liv, på en og samme dag. Jeg var nemlig inviteret til fødselsdags og Distortion i Enghaveparken, i hjertet af Vesterbro.



Jeg er mange gange kørt forbi Enghaveparken, så jeg har både set vandet og skulpturen ved hovedindgangen, lidt på afstand. Men jeg har aldrig været inde i parken før i torsdags.


Og jeg må da indrømme at jeg blev positivt overrasket, da det viste sig at parken, virkede noget større indefra, end når man går på den anden side af hækken. Og selv om man sagtens kan hører biler og gadens liv, inden i parken, så har man på en eller anden måde følelsen af at have fundet et trygt og stille helle.

Torsdag dannede Enghaveparken, ramme om en af sommerens store begivenheder i København, nemlig Distortion. I Enghaveparken er det dog ikke rock eller pop man kan høre, istedet er det P2 og den klassiske scene der hører til, nede ved tribunen.


 Vi fandt et forholdsvis rolig plet på græsset mellem alle de andre fødselsdage, julefrokoster og grill arrangementer, der fandt sted i parken.
Her blev fødselaren fejret med en form for kulørte drinks og chokolade, inden vi begav os ind i den lidt mere støjende del af Distortion.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar