mandag den 30. marts 2015

Det kolonariske Cuba

Jeg havde hørt meget om manden inden jeg tog til Cuba, og det var bestemt ikke alt sammen lige godt. Så den kolonariske oplevelse kunne ikke anden end blive god... Og det var den.

Rejser i kokus-ananas sovs

Sorte bønder pifter virkelig hvide ris op

Buffet med alverdens lækkerheder 

Is med mandelsplitter og kaffe... Det kan anbefales.

Prøvesmagning på rom

Sandwich med grillede grønsager

Cubanske overraskelser...

... indeholdende indkogt koksusmel, sukker, koksusmælk og vand. Uhm, det var godt, i mindre mængder.

Den helt rigtige kolde cacao i Baracoa

Hel hummer... behøver jeg sige mere?

Prøvesmagning i jagten på at finde den bedste mojito 

Lækker pinacolada med cacaolikør

Friskpresset sukkersaft

Cocoloko, der er den bedste cacao jeg nogensinde har smagt.... Speciel for Baracoa.

Suppe og kokusdrik 

Alt godt fra den traditionelle bufet

Banan dessert

Hawaii pizza med udefinerbar skinke og ost

Drinks i lange baner, dog ikke vores 

Flan (brød og sirup bagt i vandbad) med chokolade is

Endnu en lækker buffet...

... denne gang med lam (eller nærmere får)

Nok den "ret" jeg vil huske mest fra Cuba. Den legendariske sandwich med udefinerbar skinke og ost. Det er ofte umuligt at finde andet til morgenmad og frokost, så denne sandwich har vi fået i mange udgaver. 
Og hvad kan være mere rigtigt end at den sidste nadver i Cuba, er en sandwich med skinke og ost. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar