mandag den 18. august 2014

Kameer gryde

Det har regnet en hel del de sidste dage, og det fået mig til at længes mod sol, sommer og varm krydret mad. Så i dag har jeg lavet min egen version af Kammer gryden, som er en form for karrysuppe.


Retten jeg fik første gang for snart et år siden, da jeg var på rundrejse i Bangkok, Cambodia og Laos med min barndomsveninde H, i november/december måned 2013.
Det var en helt fantastisk tur, med noget smuk natur og noget vildt god mad. Så da jeg på et maredet så at man kunne købe nogle krydderiblandinger, måtte jeg simpelthen have nogle med hjem.
Jeg er så glad for at jeg købte dem med hjem, da duftene kan få en til at smile på selv den kedeligste regnvejrs dag.


I min version af Kammer gryden er der løg, ingefær, sødekartofler, sukkerærter, peberfrugt, squash, ferskner, koksusmælk, rødspætter, laks, rejer og ikke mindst Kammer krydderiblanding.


Når det alt sammen er kogt sammen bliver det til denne fantastiske suppe, som jeg har serveret med ris.
Det smager helt fantastisk og bringer ens tanker tilbage til en ridetur på elefantryg, templer og varme nætter.
Et skønt tilbageblik på en kedelig regnvejrsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar