tirsdag den 20. maj 2014

Besøg i H. C. Ørstedparken og Vester Vov vov



Som en glædelig overraskelse bød eftermiddagen på is, solskin og hygge med tre gode kollegaer i H. C. Ørstedparken, som ligger tæt på vores på vores arbejde. Jeg må indrømme at man falder pladask for parkens charme når man sidder der på græsset og nyder solens stråler med en is i hånden. Jeg syntes det er en utrolig hyggelig park, som tit er lidt undervurderet på grund af et lidt dårligt ry, som man ikke mærker noget til om dagen. Her er der fuld af glade mennesker som nyder solen og de mange grønne pletter, der findes mellem træer, buske, bakker og vandløb.



Efter et par timer i parken gik turen videre til Vesterbro, hvor jeg for første gang skulle stifte nærmere bekendtskabe med café-biografen Vester Vov Vov på Absalonsgade 5.  Vester Vov Vov skulle være Danmarks ældste fungerende café-biograf, og er en super hyggelig lille biograf med kun et par sale, som viser nogle lidt smalle film. Her var jeg inde med søs R og se ”Selv i de bedste hjem”, som viste sig at være en virkelig god film, der giver en noget at tænke over. Det er helt sikkert en jeg vil kunne anbefale at man tager ind og ser, også selv om solen skinner udenfor. Og ellers kan man nøjes med at nyde en drink i cafeens nyetablerede "have" område. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar